Anwärter in de pocket ! - Reisverslag uit Altenmarkt im Pongau, Oostenrijk van Nala Sloot - WaarBenJij.nu Anwärter in de pocket ! - Reisverslag uit Altenmarkt im Pongau, Oostenrijk van Nala Sloot - WaarBenJij.nu

Anwärter in de pocket !

Blijf op de hoogte en volg Nala

10 December 2014 | Oostenrijk, Altenmarkt im Pongau

Ja!!!!! Mijn doel is bereikt en ik heb m'n Anwärter in de pocket! Het is nog heel zwaar geweest. Vrijdag hadden we de theorie, dat stelde niks voor. We kregen aan het begin van de week een dikke map met alle informatie die we moesten weten, maar tijdens de toets zelf werd fluisterend overleggen gedoogd en konden we zelfs onze hand opsteken als we een vraag hadden en dan gaven de Ausbilders zo het antwoord! Toen hadden we zaterdag ons Lehrauftritt, dit was een les van twintig minuutjes die je niet kon voorbereiden. Je kreeg vijf minuten van tevoren het onderwerp en dan moest je de juiste oefeningen erbij uitleggen en uitvoeren. Ik had gelukkig het onderwerp bochtjes voor kinderen en heb mijn les zo goed gegeven dat mijn Ausbilder hem perfect noemde! Een heel mooi compliment! Daarna hadden we zondag het lastigste onderdeel, de technieken. Dit bestond uit Kurven, Carven Grundstufe en Kurze Radien. Het sneeuwde heel hard, dus de omstandigheden om af te skiën konden niet veel erger zijn.. Maar na een stressvolle paar uur stonden we allemaal met biertjes in onze handen keihard mee te zingen met de Après-Ski muziek! Toen kwam de zenuwslopende uitslag, die een paar teleurgestelde, maar ook heel veel blije koppies veroorzaakte. Ik was bijna net zo blij als toen ik m'n examens had gehaald! Kort daarna begonnen de eerste mensen al afscheid te nemen. We zaten met veel van onze vrienden al samen sinds Wenen, en na zo'n mooie maand vol plezier was het erg lastig om te beseffen dat we na Kaprun niet meer allemaal bij elkaar zouden zijn, en dat we allemaal naar verschillende plekjes in Oostenrijk zouden vertrekken! Dat was best wel emotioneel allemaal, na zo'n lange tijd zijn we heel erg naar elkaar toegegroeid en een beetje veranderd in één grote familie. Na een laatste avondje in het nachtleven van Kaprun, het laatste nachtje in ons hostel en nog een paar keer een verdrietig afscheid, vertrok ik met Nanda en Corine richting Altenmarkt, waar wij onze winter zullen besteden bij Skischule Happy! Ilse en Saskia, twee van onze vriendinnetjes uit Wenen en Kaprun, zitten gelukkig in Flachau, dus lekker dichtbij! We hebben een mooi appartementje bij een boerderij met z'n drieën, helaas zonder wifi, maar wel heel ruim en met een eigen badkamer! In Wenen moesten we twee badkamers delen met 16 man, dus dit is erg luxe. Het centrum is tien minuutjes lopen en ziet er heel gezellig uit. Vanmiddag moeten we onze pakken ophalen en dan volgende week onze eerste lesjes! Heel spannend, maar wel heel leuk! Ik zal snel weer iets laten weten! Liefs uit Altenmarkt.